Med anledning av covid-19

Tillsammans kan vi skapa en tryggare tid. Vi på Vedum Kök & Bad följer myndigheternas rekommendationer i kampen mot covid-19 (coronaviruset) och det är viktigt att vi alla hjälps åt.

Som en stor arbetsgivare i Vara kommun värnar vi om våra medarbetare, men naturligtvis också om våra kunder och leverantörer samt andra samarbetspartners. För oss är det viktigt att utifrån ett samhällsperspektiv göra vad vi kan för att behålla lugnet, hindra smittspridning och samtidigt hålla i gång vår verksamhet. I arbetet med detta följer vi Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer.

Vår beredskapsgrupp, bestående av representanter från Vedums ledningsgrupp, möts kontinuerligt och följer utvecklingen noggrant. I samverkan med fackliga parter samt våra skyddsombud tar beredskapsgruppen beslut som bidrar till en trygg och säker arbetsplats för våra medarbetare, och en trygg och säker mötesplats för våra kunder.

Vi vill såklart att våra kunder alltid ska känna sig välkomna in till oss på Vedum, men vi anpassar och uppdaterar kontinuerligt våra riktlinjer för besök i enlighet med myndigheternas rekommendationer och den nya pandemilagen. Du som har influensaliknande eller förkylningssymptom ska stanna hemma.

För besök i våra utställningar hänvisar vi till varje enskild utställnings sida för mer information. För besök i vår outlet hänvisar vi till vår outlet-sida

Tillsammans kan vi skapa en tryggare tid. Ta hand om er!

In English

If you have planned to visit our office, any of our showrooms or have an appointment with our staff and experience flu-like symptoms, please stay at home and contact your health care provider. Thank you for contributing to minimize the risks!